ehbo hardenberg
KNV EHBO afd. Hardenberg
KNV EHBO afd. Hardenberg
Singelberg 59
7772 DC Hardenberg
Tel: 0523-270112
Email: secretaris@ehbohardenberg.nl
IBAN: NL93 RABO 032 4934 122
K.v.K nummer 40061105

KNV EHBO afd Hardenberg is gecertificeerd door:

ehbo hardenberg

Inclusief onze instructeurs, die ook gecertificeerd zijn door de Nederlandse reanimatie raad NRR.

Hulpverlening bij evenementen

Procedure aanvraag eerste hulpverlening bij evenementen

De aanvraag wordt gedaan via de website www.ehbohardenberg.nl bij het kopje eerste hulp bij evenementen.

Het evenement dient 4 weken van te voren worden aangemeld d.m.v. het aanvraagformulier, voor de bevestiging daarvan wordt een E-mail gestuurd voor beantwoording.

Ondanks een te late aanmelding, behoort eerste hulpverlening nog tot de mogelijkheden ( onder voorbehoud ) daarvoor wordt een bevestiging verstuurd.

Wanneer een aanvraag maanden van te voren wordt aangevraagd, wordt het als een verzoek als reservering in de agenda geboekt.

Bij een vroegtijdige aanmelding gaat onze organisatie aan de slag om de nodige EHBO’ers te benaderen voor eerste hulpverlening bij het gevraagde evenement.

Wanneer onze organisatie het wel of niet lukt voor de benodigde EHBO’ers voor het evenement wordt daarop altijd 14 dagen voor aanvang van het evenement  gecommuniceerd met de aanvrager of organisatie, met de berichtgeving van wel of niet aan het verzoek hebben kunnen voldoen.

De meest ongunstige periode is altijd in de zomer wanneer veel evenementen plaats vinden op dezelfde data.

Als door omstandigheden of overbezetting geen eerste hulp bij het evenement kan worden geregeld, dan kan onze vereniging daarvoor niet aansprakelijk worden gesteld.

De verwachting is, dat de ehbo’ers worden gezien als gasten met een beschutte zitplaats en waar ze regelmatig iets te drinken krijgen en zo nodig een lunch.

Om een slachtoffer te kunnen behandelen is een beschutte plaats zeer gewenst, tevens voor commentaar door omstanders van buiten af.

Op het aanvraagformulier kan een uitgeruste EHBO caravan worden ingezet, de hulppost wordt niet extra berekend behalve transportkosten.  Onze gediplomeerde EHBO’ers zijn goed uitgerust met complete EHBO koffers.

De bezetting per hulppost is altijd 2 personen, bij grote evenementen worden uiteraard de hulpposten uitgebreid, in overleg met de organisatie van het evenement.

Wij zijn een vrijwilliger organisatie die zoveel mogelijk de aanvragen met respect  probeert te verwezenlijken.

Zorg voor een parkeerplaats voor de auto van de ehbo’ers bij het evenement, wijs een persoon aan die mee kan gaan naar een arts of spoedeisende hulp wanneer een ambulance niet nodig is.

De kosten van het evenement wordt besproken aan de hand van het aanvraagformulier, wanneer een bevestiging wordt gestuurd over doorgang van EHBO ondersteuning, de benodigde materialen die nodig zijn geweest voor de hulpverlening, wordt een calculatie opgemaakt.

Aanvraagformulier

Reacties zijn gesloten.